کد خبر: ۲۳۰۶۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۵۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: جمعی از پرستاران بیمارستان های شهر یاسوج به دلیل عدم پرداخت معوقات حقوق، اضافه کاری و عدم اجرای قوانین حمایتی جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
عسکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
یه سری هم به بیمارستان آنان سجاد یاسوج بزنید ببینید از زمان مدیریت دکتر حاتمی چه بلایی سر این بیمارستان اومده که هیچکس جرأت اعتراض نداره. هر موقع هم بودجه جدیدی واسه پرداخت مطالبات کادر درمان ابلاغ میشه این آقا فقط جهت تکمیل بخشی که خودش در اون تخصص داره هزینه میشه. مگه بیمارستان پادگانه
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
وقتی نگهبان بیمارستان را می گذارند کارشناس بازرسی ستاد دانشگاه چه انتظاری داری که پرداخت حق و حقوق پرستاران رعایت شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
همه پست های نظارتی افتاده دست نیروهای خدماتی یا نگهبان.دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده مرکز تخلف و قانون شکنی. امیدوارم وزیر بهداشت هر چه سریعتر و برای جلوگیری از فجایع بعدی یه اقدام درستی انجام بده
انینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
چرا نیروی نگهبان بیمارستان کارشناس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شود ؟ مگر چه توانمندی و تجربه کاری دارد کارشناس بازرسی باید دارای سوابق ارزنده و در حد کارشناسی بهداشت و درمان باشد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
فکر میکنی در دیگر بیمارستانها شرایط خوبه
بیمارستان بهشتی ماهها است که رییس نداره
مترون با پرسنل بداخلاقی میکنه ،نمیتونه از حق پرسنل دفاع کنه چون خودش بازنشسته است و توان مدیریتی نداره در طول سال یه بار به بخشها سرکشی نمیکنه پس معلومه که وضع افتضا و این اعتراضات ادامه دار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
بدبخت همین ده تومنی که گیرت میومد هم هیچش می کنند
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
سلام
از همه جا داغون تر یاسوجه
واقعا اینجا بی قانونی بیداد میکنه.
بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
بیمارستان امام سجاد ورشکسته بود و فقط یه نفسی داشت که اونو هم دکتر حاتمی به باد داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید از رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری تبعیت نماید:
هیأت امناء وزارت بهداشت در تبصره 4 ماده 31 آیین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی که در اردیبهشت ماه 1391 مصوب نمود ، مقرر کرده بود : ((مؤسسه مجاز است در صورت نیاز حداکثر تا پنج درصد از مجوزهای استخدامی ابلاغی از سوی وزارتخانه را بدون الزام به رعایت فضای رقابتی و انتشار آگهی و صرفاً با تشخیص و مسئولیت رئیس مؤسسه و با رعایت شرایط احراز طبقه بندی مشاغل، به جذب نیرو از بین دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر با احراز صلاحیت عمومی براساس قانون گزینش اختصاص دهد.))
این مقرره باعث شده بود طی سالهای گذشته ، عده ای بدون آزمون و رقابت با سایر داوطلبان استخدام و صرفاً با تشخیص و نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، جواز استخدام پیمانی و رسمی دریافت کنند! از آنجاییکه این مقرره هیأت امناء وزارت بهداشت با اصل برابری و مساوت و تساوی همه در برابر قانون و بند 9 اصل 3 قانون اساسی و بندهای شماره : 2 ، 13، 20، 23 و 24 سیاست های کلی نظام اداری مقرر شده توسط مقام معظم رهبری ، در تضاد بود ، لذا هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بموجب رأی شماره 1474 مورخ 1/9/1401 که در روزنامه رسمی به شماره 1640 مورخ 6/12/1401 منتشر گردید ، مصوبه اشاره شده را از تاریخ تصویب (1391) ابطال نمود.
در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز ، عده ای از این مقرره تبعیض آمیز ، برخوردار شده و در سالهای گذشته در ردیف های سازمانی متعدد ، بکارگرفته شده اند که با این رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ،باید با مواهب بدست آمده ، وداع نمایند! یکی از این افراد ، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گچساران می باشدکه حکم کارگزینی وی درذیل قابل مشاهده است.
نکته حائز اهمیت ، آن است که مقنن در ماده 92 قانون دیوان عدالت اداری ،بمنظور ضمانت از اجرای تصمیمات قانونی متخذه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، دستگاه های اداری را مکلف به تبعیت از آرای هیأت عمومی دیوان نموده و بیان می دارد : ((چنانچه مصوبه ای در هیأت عمومی ابطال شود، پس از ابلاغ رأی به طرف شکایت یا انتشار در روزنامه رسمی، رعایت مفاد آن برای مرجع طرف شکایت و سایر مراجع و مقامات مسؤول دستگاه‌‌های موضوع ماده (۱۲) این قانون الزامی است.))
همچنین ، موافق ماده 93 قانون دیوان عدالت اداری ، کلیه مراجع اداری و قضایی در تصمیمات خود ، آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را ملاک عمل قرار خواهند داد .
مقرره مزبور اظهار می دارد : (( آرای هیأت‌‌‌های تخصصی و هیأت عمومی در ابطال و عدم ابطال مصوبات موضوع بند (۱) ماده (۱۲) این قانون، در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضائی و اداری، معتبر و ملاک عمل است.))
مزید بر این ، ماده 107 قانون مورد اشاره ، صراحت دارد به اینکه : ((کلیه اشخاص و مراجع مذکور در ماده (۱۰) این قانون مکلفند آراء دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجراء نمایند.))
رأی دیوان در خصوص ابطال تبصره 4 ماده 31 آیین نامه اداری استخدامی کارکنان اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی ، در تاریخ 6/12/1401 در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید.
باتوجه به موارد فوق الذکر ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، مکلف به اجرای رأی دیوان است و باید نسبت به شناسایی افرادی که از این تبصره غیر قانونی ، بهره برده اند ، اقدام و دستور صدورحکم اخراج آنها را به واحدهای ذیربط می داد اما متأسفانه در اقدامی برخلاف مقررات یاد شده ، طی ابلاغ شماره 3739/23/پ مورخ 21/2/1402 ، فردی که بصورت موردی و غیرقانونی استخدام شده را، بعنوان سرپرست شبکه بهداشت شهرستان گچساران منصوب نمود.
نکته آخر :
دیوان عدالت اداری طی رأی مشورتی شماره ۹‍۰‍۰‍۰/۲۳‍۰/۲۴۸۸۲/۲‍۰‍۰ مورخ ۱۴‍۰۲/‍۰۹/‍۰۵ ، ادامه خدمت مشمولین تبصره 4 ماده 31 آیین نامه موصوف را فاقد وجاهت قانونی اعلام نموده است.
در این نظریه ، آمده : (( اولاً، به موجب دادنامه شماره117مورخ 16/6/1391هیأت عمومی دیوان عدالت اداری امتیازات حاصل از اقدامات غیرقانونی حق مکتسبه ای برای دارندگان آن امتیازات حاصل نخواهد کرد تا امکان ترتّب آثار قانونی داشته باشد. ثانیاً، تبصره 4 ماده 31 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور که براساس آن مقرر شده است: «مؤسسه مجاز است در صورت نیاز حداکثر تا پنج درصد از مجوزهای استخدامی ابلاغی از سوی وزارتخانه را بدون الزام به رعایت فضای رقابتی و انتشار آگهی و صرفاً با تشخیص و مسئولیت رئیس مؤسسه و با رعایت شرایط احراز طبقه بندی مشاغل، به جذب نیرو از بین دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر با احراز صلاحیت عمومی براساس قانون گزینش اختصاص دهد»، به جهت عدم رعایت اصل برابری و ایجاد تبعیض ناروا با بند نهم اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با اعمال ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری در مورد آن، از تاریخ تصویب ابطال شده است لذا ادامه خدمت مشمولینی که در راستای تبصره 4 ماده 31 آیین نامه مزبور به کارگیری شده اند از آنجاییکه منشاء به کارگیری آنان به موجب دادنامه 1474171مورخ 1/9/1401 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است. مغایر دادنامه مذکور هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و فاقد وجاهت قانونی می باشد واعمال مجازات های مقرر درماده 112 قانون دیوان عدالت اداری در خصوص مستنکفین از اجرای دادنامه لازم اجرای هیأت عمومی دیوان متصور است.
 حسب گزارش های رسیده ، یکی از مدیران واحدهای مرکز بهداشت ، موضوع غیرقانونی بودن حکم کارگزینی و سرپرستی شخص مورد اشاره را در سطح درون دانشگاه ، مطرح نموده اما ظاهراً گوش شنوایی وجود نداشته و از طرفی ، حکم این مدیر داخلی مرکز بهداشت ، لغو و مورد مجازات سلیقه ای سرپرست غیرقانونی ! قرار گرفته تا جایی که بمنظور جلوگیری از ورود او به محل کارش ، قفل درب اتاقش رو 2 بار تعویض نموده و از نگهبان جلوی درب ورودی خواسته اند که از ورود این مدیر داخلی مرکز بهداشت ممانعت بعمل آورند !
 با توجه به موارد فوق الذکر وبا عنایت به سخنان رئیس جمهور محترم در خصوص مبارزه با فساد ، انتظار است سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به دستور صدور حکم اخراج سرپرست مورد اشاره و دریافت کلیه حقوق و مزایای پرداختی به ایشان ، به فوریت اقدام نماید . در غیر اینصورت ، باید عواقب قانونی استنکاف از قانون و رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را پذیرا باشد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
نگهبان بیمارستان برگردد سر جای خودش چرا بعنوان کارشناس واحد نظارتی ستاد دانشگاه علوم پزشکی باشد مگر قحط الرجال است .
دانشگاه بی فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
متاسفانه آقای جاودان سیرت با شوهای تبلیغاتی سعی در انحراف اذهان دارند.اولویت بندی مالی در دانشگاه نیست و ریخت و پاش ها فراوان...پولهای بی ضابطه ای که به اسم فرهنگی دارد هزینه می شود و هیچ بازخورد درستی ندارد رو مدیریت کنید و حق و حقوق پرستاران و کادر درمان را بدهید.مگر آقای لایقی که اقوام درجه یک شما می باشد چه تجربه فرهنگی دارد که اینهمه بوسیله ایشان دانشجویان و کارکنان رو خفه می کنید...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین